Třeba to tak mělo být

12. 06. 2013 4:08:45
Cesta za cílem, který si člověk sám stanoví, se všelijak klikatí. Nahoru, dolů, někdy na dešti a podstatné je nezastavit se. Doslova to platilo na jedné z etap. Hlavně se nezastavit. Vzpomněl jsem si a usmál jsem se, protože jsem viděl film. Jeden známý herec se jmenuje právě tak, jako ústřední postava onoho krátkého příběhu ze života. Symbolická a podivuhodně příznačná je skutečnost, že v roli, kterou zmíněný herec ztvárnil, nakonec...

Je třeba začít od začátku. Předně, jde o skutečný příběh, napsaný všedním dnem. Jedním z milníků na cestě za rozdílovými profesionálními zkouškami v cizí zemi byla práce asistované péče v domácnostech starých a nebo postižených lidí. Předpokládalo to být na místě včas. Mít k ruce spolehlivý kalendář a znát zkratky, abych mohl dojet včas od jednoho člověka ke druhému, přesně podle harmonogramu. V jeho domácnosti pak třeba strávit čtyři hodiny a pomáhat se základními potřebami. Technicky, fyzicky i morálně.

Ten den jsem měl být na místě ve tři hodiny. Věděl jsem, že na mě už čeká a také jsem věděl, jaké úkony bude potřebovat, ale právě tak jsem si byl vědom, že ta pomyslná zrnka písku v jeho hodinách už lze jednotlivě počítat. Z nějakého důvodu si mě oblíbil, třebaže jsem byl pro něj cizí člověk. Vždyť jsem mu jen pomáhal a uměl mu naslouchat. Jiní o něm říkali, že je řízný a vyžaduje přísný řád. Neměl jsem takový pocit. Povídal si se mnou o dávno zaprášených časech.

Bylo čtvrt na tři, autem jsem se vrátil právě tak, abych se upravil a pokračoval k onomu muži s pomyslnými přesýpacími hodinami v čele postele. Ale to tehdejší auto mělo naběháno v kolech příliš mnoho a motor přijal během svých tří set tisíc kilometrů řadu zastupujících součástek a ten den vykázal poruchu startéru.

O dům jsem měl opřené jízdní kolo a to mohlo posloužit jako alternativa, počasí mi přálo. Nasedl jsem a uháněl, jen abych byl na místě včas. Výhodou jízdního kola je, že se může pustit napříč mezi domky, tu a tam po chodníku, přes přechody, stále dál, tak jak člověk vede řidítka a šlape do pedálů.

Murphyho zákony ale vědí, kdy se mají prosadit. Bylo dvacet minut před třetí hodinou, cesta ještě daleká, když jsem zjistil, že jedu po prázdné gumě. Na místě jsem měl být ve tři hodiny a vice než kilometr ještě zbýval. U náhodného plotu jsem zamkl raněné kolo a rozběhl se. Výhoda se násobila. Tam, kudy by neprojelo kolo, tudy běžec proběhne. Utíkal jsem tehdy a byl jsem si vědom, že ztrácím na přitažlivosti tím, že jsem propotil košili. Nechtěl jsem ale přijít pozdě.

Za dvě minuty tři, zpocený, uřícený, udýchaný zazvonil jsem na dveře. Sotva jsem popadal dech, když jsem paní domu, dceři svého pacienta, vysvětloval proč vypadám jak vypadám. Vstoupil jsem do pokoje a vydýchával se na židli vedle toho muže.

Ztěžka otevřel oči, díval se na mě, vzal mě za ruku a povídal. Vlastně jsem nerozuměl, jeho mluva už byla tichá a výslovnost setřelá a nezřetelná. Tiskl jsem mu tu chladnou starou ruku a pozorně poslouchal. Díval se a pauzy mezi dechy se prodlužovaly.

Oči se nedovřely úplně, když se potáhly mlhavým nepřítomným filmem. Pak už se nenadechl.

Jeho dcera stála za mými zády a pevně tiskla rty, oči měla mokré. Pak promluvila:

“On na vás čekal. Říkal to. On na vás čekal.”

Autor: Zdeněk Hanka | středa 12.6.2013 4:08 | karma článku: 11.83 | přečteno: 412x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.24 | Přečteno: 262 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 18.67 | Přečteno: 449 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.14 | Přečteno: 111 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 31.13 | Přečteno: 595 | Diskuse
Počet článků 66 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 565
Žiji v Kanadě a mám tím pádem jednu nevýhodu a jednu výhodu. Tou nevýhodou je skutečnost, že Českou republiku vidím z dálky a neslyším, co se hovoří v ulicích. Na druhé straně mám však obrovskou výhodu v tom, že Českou republiku vidím z dálky a neslyším, co se hovoří v ulicích

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...