Sanitka 2

12. 09. 2013 6:18:03
Možná proto, že jsem sám profesionální záchranář v Kanadě a v podmínkách kanadského severu jsem získal zkušenost pod červeným majákem rychlé záchranné služby, těšil jsem se na volné pokračování příběhů legendárního seriálu. Důvodem mohlo být i to, že jako autor mám ke slovesné tvorbě velmi živý vztah. Chtěl jsem asi také nahlédnout přes rameno do tvůrčí kuchyně respektovaného autora. Dík současné technice jsem tu možnost měl.

Po zhlédnutí prvního dílu jsem si uvědomil zvláštní jev. Zamýšlím se nad tím, co činí některá díla nadčasovými a klasickými, takovými, která přetrvávají a co mají mezi sebou naopak společné ty světlice, které stáhnou momentální pozornost a pak tiše beze stopy zapadnou do zapomenutí. Úvaha mě zavedla ještě dál, k jinému přirovnání. Proč některý vztah zůstává krásný, nenapodobitelný a silný napořád a jiný se vypaří do trapnosti jako momentální výstřelek. Myslím, že k odhalení toho magického rysu navíc jsem však přece jen dospěl, když jsem se ptal sám sebe, proč jsem zvědavý na druhý díl. Je to princip gradace. Sanitka 2 ji nepostrádá a je zřetelné, že vědomě nechce vystřelit všechen prach v jediné salvě. Je jasné, příběh výšku nabírá. Při tvůrčí práci jde o mystickou kombinaci talentu, perfektní zvládnutí řemesla, znalost profese, do níž je příběh zasazen a mít co sdělit. Už prvotní dotek mě přesvědčuje, že Sanitka 2 má všechno. Oceňuji skutečnost, že příběh nejde po povrchu, ale chce civilním způsobem mapovat neobyčejné příběhy obyčejných lidí na záchrance. Takový je totiž život a to je to, co mě jako běžného diváka přitahuje.

Nabídka desítek kanálů na kanadské obrazovce je bohatá a mohu srovnávat. Není snadné obstát v současné konkurenci. Při pohledu zpět získávám dojem, že příběhy, které zahltí diváka hned v titulcích smrští akce vytratí se do nepřehledného zapomenutí a splývají se všemi podobnými příběhy. Hubačův seriál nabízí jemnější, hlubší vyprávění. Svébytné a nezaměnitelné, jehož určitě stojí za to být součástí.

Sanitka 2 se rozjíždí velmi slibně a během prvního dílu už rozsvítila svůj maják a zvyšuje svou rychlost.

Autor: Zdeněk Hanka | čtvrtek 12.9.2013 6:18 | karma článku: 10.14 | přečteno: 1204x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 15 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 10.01 | Přečteno: 182 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 14.95 | Přečteno: 318 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.44 | Přečteno: 95 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.69 | Přečteno: 556 | Diskuse
Počet článků 66 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 565
Žiji v Kanadě a mám tím pádem jednu nevýhodu a jednu výhodu. Tou nevýhodou je skutečnost, že Českou republiku vidím z dálky a neslyším, co se hovoří v ulicích. Na druhé straně mám však obrovskou výhodu v tom, že Českou republiku vidím z dálky a neslyším, co se hovoří v ulicích

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...