Zdeněk Hanka

Sanitka 2

12. 09. 2013 6:18:03
Možná proto, že jsem sám profesionální záchranář v Kanadě a v podmínkách kanadského severu jsem získal zkušenost pod červeným majákem rychlé záchranné služby, těšil jsem se na volné pokračování příběhů legendárního seriálu. Důvodem mohlo být i to, že jako autor mám ke slovesné tvorbě velmi živý vztah. Chtěl jsem asi také nahlédnout přes rameno do tvůrčí kuchyně respektovaného autora. Dík současné technice jsem tu možnost měl.

Po zhlédnutí prvního dílu jsem si uvědomil zvláštní jev. Zamýšlím se nad tím, co činí některá díla nadčasovými a klasickými, takovými, která přetrvávají a co mají mezi sebou naopak společné ty světlice, které stáhnou momentální pozornost a pak tiše beze stopy zapadnou do zapomenutí. Úvaha mě zavedla ještě dál, k jinému přirovnání. Proč některý vztah zůstává krásný, nenapodobitelný a silný napořád a jiný se vypaří do trapnosti jako momentální výstřelek. Myslím, že k odhalení toho magického rysu navíc jsem však přece jen dospěl, když jsem se ptal sám sebe, proč jsem zvědavý na druhý díl. Je to princip gradace. Sanitka 2 ji nepostrádá a je zřetelné, že vědomě nechce vystřelit všechen prach v jediné salvě. Je jasné, příběh výšku nabírá. Při tvůrčí práci jde o mystickou kombinaci talentu, perfektní zvládnutí řemesla, znalost profese, do níž je příběh zasazen a mít co sdělit. Už prvotní dotek mě přesvědčuje, že Sanitka 2 má všechno. Oceňuji skutečnost, že příběh nejde po povrchu, ale chce civilním způsobem mapovat neobyčejné příběhy obyčejných lidí na záchrance. Takový je totiž život a to je to, co mě jako běžného diváka přitahuje.

Nabídka desítek kanálů na kanadské obrazovce je bohatá a mohu srovnávat. Není snadné obstát v současné konkurenci. Při pohledu zpět získávám dojem, že příběhy, které zahltí diváka hned v titulcích smrští akce vytratí se do nepřehledného zapomenutí a splývají se všemi podobnými příběhy. Hubačův seriál nabízí jemnější, hlubší vyprávění. Svébytné a nezaměnitelné, jehož určitě stojí za to být součástí.

Sanitka 2 se rozjíždí velmi slibně a během prvního dílu už rozsvítila svůj maják a zvyšuje svou rychlost.

Autor: Zdeněk Hanka | karma: 10.14 | přečteno: 1204 ×
Poslední články autora